Proiect gigant de peste 200 MLD. $ intre Rusia si China: o cale ferata care sa uneasca Moscova de Beijing

Femeile aleg destinatia de vacanta in peste 80% din cazuri
noiembrie 3, 2014
A fost lansat manualul online al turistului in Delta Dunarii: atractii turistice, informatii despre zonele vizitate, sfaturi despre calatorie
noiembrie 3, 2014

Rusia si China iau in calcul posibilitatea construirii unei linii ferate de mare viteza intre Moscova si Beijing, cea mai lunga din lume, care ar reduce durata calatoriei cu trenul intre cele doua capitale de la sase zile la numai doua, potrivit presei din China, citate de AFP si data publicitatii de Mediafax.

Proiectul ar costa peste 230 de miliarde de dolari, iar calea ferata ar avea o lungime de peste 7.000 de kilometri, de peste trei ori mai mare decat cea mai lunga linie de mare viteza existenta in prezent, intre Beijing si orasul Guangzhou din sudul Chinei. Noua ruta feroviara de mare viteza ar fi un simbol puternic al legaturilor politice dintre Moscova si Beijing, care fac ca reprezentantii celor doua tari sa voteze deseori impreuna in Consiliul de Securitate al ONU.

Aceste legaturi s-au intarit in ultima perioada, pe fondul criticilor occidentale la adresa presedintelui rus Vladimir Putin, din cauza rolului Rusiei in conflictul din Ucraina. Cele doua parti au incheiat in aceasta saptamana un memorandum de intelegere, in timpul unei vizite a premierului chinez Li Keqiang la Moscova, in care partea chineza si-a exprimat interesul pentru construirea unei linii feroviare rapide intre Moscova si Kazan, in regiunea Tatarstan, bogata in petrol, a relatat televiziunea chineza de stat. Linia ferata, cu o lungime de 803 kilometri, ar fi primul tronson din ruta catre Beijing.

Ruta Moscova – Beijing, strabatuta in prezent de doua ori pe saptamana

Trenurile de pasageri circula intre Beijing si Moscova din 1954 si efectueaza doua curse pe saptamana. China detine cea mai mare retea feroviara de mare viteza din lume, construita de la zero in mai putin de 10 ani si bazata pe tehnologie provenita de la companii straine, precum Alstom (Franta), Siemens (Germania) si Kawasaki Heavy Industries (Japonia).

Reputatia Chinei a fost sifonata in urma unui accident din 2011 in care a fost implicat un tren de mare viteza, soldat cu moartea a cel putin 40 de pasageri si ranirea altor cateva sute. In prezent, China vrea sa exporte aceasta tehnologie, construind deja retele feroviare de acest tip in Turcia si Venezuela.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *